ترفند شبکه های اجتماعی

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

blank

عناوین این مقاله

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران اینستاگرام باز نشدن عکس و فیلم در این شبکه اجتماعی است. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با کوک موبایل همراه باشید. در ادامه قصد داریم به آموزش رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام بپردازیم.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

اینستاگرام از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی جهت اشتراک گذاری عکس و فیلم محسوب می‌شود و کاربرانی بسیاری دارد. گاها ممکن است کاربران اینستاگرام در هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه شوند. به عنوان مثال بسیاری از کاربران مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام را گزارش کرده‌اند. چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام” به آموزش رفع این مشکل پرداختیم.

از دیگر مشکلات اینستاگرام می‌توان به باز نشدن فیلم و عکس در آن اشاره کرد.  اگر شما هم از کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار هستید و با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام مواجه شده‌اید، می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها شاره خواهیم داشت، جهت رفع این مشکل استفاده کنید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام می‌تواند بنا به دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه به برخی از شایع‌ترین دلایل مواجه با این مشکل اشاره خواهیم کرد:

  • سرعت اینترنت ضعیف
  • استفاده از ورژن قدیمی اینستاگرام و عدم آپدیت اپلیکیشن
  • فعال بودن حالت Power Saving
  • حذف شدن عکس و فیلم توسط شخص منتشر کننده

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

در ادامه مقاله قصد داریم روش‌های رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام را برایتان شرح دهیم. اما پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم تا دستگاه خود را ریستارت کنید. در بسیاری از مواقع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام تنها با راه اندازی مجدد دستگاه رفع خواهد شد.

بررسی اتصال اینترنت

ضعیف بودن سرعت و یا عدم اتصال به اینترنت می‌تواند یکی از دلایل مواجه شدن با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام باشد. بنابراین اگر از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید، جهت بررسی اتصال اینترنت به وای فای متصل شوید. همچنین شما می‌توانید با ریست کردن تنظیمات شبکه مشکلات مربوط به اینترنت گوشی خود را رفع نمایید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

جهت ریست تنظیمات شبکه در دستگاه های اندرویدی به بخش Backup & Reset تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه Network Settings Reset را لمس کنید. سپس گزینه RESET SETTINGS را انتخاب نمایید.

جهت ریست تنظیمات شبکه در آیفون به بخش General در تنظیمات مراجعه نمایید. سپس گزینه Reset را انتخاب کرده و در صفحه نمایان شده گزینه Reset Network Settings را لمس کنید. بدین ترتیب از شما خواسته می‌شود تا رمز عبور دستگاه جهت تایید این عمل وارد نمایید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

حذف و نصب مجدد اینستاگرام

در برخی از مواقع ممکن است مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام با حذف و نصب مجدد این اپلیکیشن رفع شود. به منظور حذف اینستاگرام در گوشی های اندرویدی، به قسمت Applications تنظیمات مراجعه کنید. سپس در بخش Manage Applications اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کرده و گزینه Uninstall را لمس کنید. پس از آن با مراجعه به گوگل پلی استور نسبت به نصب جدیدترین نسخه این اپلیکیشن روی دستگاه خود اقدام نمایید.

به منظور حذف اپلیکیشن اینستاگرام در آیفون دو روش مختلف وجود دارد. در روش اول می‌توانید آیکون اینستاگرام را لمس کرده و نگه دارید. سپس به منظور حذف آن آیکون به شکل X را لمس کنید. در روش دوم به بخش General در تنظیمات آیفون مراجعه کرده و وارد قسمت Usage/Storage & iCloud Usage شوید. سپس در بخش STORAGE گزینه Manage Storage را انتخاب کرده و اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید. در نهایت گزینه Delete App را لمس نمایید. پس از حذف اپلیکیشن مذکور به اپ استور مراجعه و آن را مجددا روی آیفون خود نصب کنید.

غیر فعال کردن حالت Power Saving

فعال سازی حالت Power Saving جهت صرفه جویی در مصرف باتری کاربردی است. با این وجود فعال سازی این ویژگی موجب محدود شدن عملکرد دستگاه می‌شود و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم نسبت به غیر فعال سازی این قابلیت اقدام نمایید. برای غیر فعال کردن حالت Power Saving در اندروید 6 به بخش Battery در تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس گزینه Battery Saver را در حالت غیر فعال قرار دهید.

یکی دیگر از روش‌هایی که ممکن است مشکل باز نشدن فیلم و عکس در استوری اینستاگرام را رفع کند، فعال سازی قابلیت Background network usage است. بدین منظور در اندروید 6 و 7 به بخش Battery در تنظیمات گوشی کنید. در این بخش با سه گزینه Off، MID و MAX مواجه خواهید شد. در این بخش گزینه Mid را انتخاب کرده و پس از آن گزینه Customize را لمس کنید. حال قابلیت Background network usage را فعال کرده و اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا نمایید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

در صورتی که از اندروید 7 استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم قابلیت High performance را فعال کنید. بدین منظور به بخش Device Maintenance تنظیمات دستگاه مراجعه نموده و وارد قسمت Battery شوید. سپس در بخش Performance Mode گزینه High performance را انتخاب کنید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

جهت غیر فعال سازی حالت Power Saving در آیفون به بخش تنظیمات مراجعه کرده سپس گزینه Battery را لمس کنید. پس از آن گزینه Low Power Mode در حالت غیر فعال قرار دهید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

پاک کردن کش اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌های رفع مشکل باز نشدن عکس و فیلم در ایسنتاگرام پاک کردن کش این اپلیکیشن است. بدین منظور در اندروید به بخش App تنظیمات گوشی خود مراجعه نموده و اپلیکیشن Instagram را انتخاب کنید. سپس در بخش Storage گزینه Clear Caches را لمس کنید.

رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

متاسفانه آیفون قابلیت پاک کردن کش را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. بنابراین به منظور انجام این عمل باید برنامه را حذف کرده و مجددا نصب کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به روش‌های رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام را خدمتتان شرح دادیم. بنابراین اگر شما هم در هنگام استفاده از اینستاگرام با چنین مشکلی مواجه می‌شوید، می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 

سوالات متداول- رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام

1- چرا در اینستاگرام نمی توانم ویدئو را باز و مشاهده کنم؟

رایج ترین دلیل که در اینستاگرام نمی توانید فیلم و یا ویدئو را دانلود و یا آپلود کنید، سرعت ضعیف وای فای و یا اتصال داده های تلفن است. وقتی که نت ضعیف باشد و یا داده ای را ارسال و یا دریافت می کنید ممکن است داد های این ویدئو در برنامه اینستاگرام شما با اختلال همراه شودو برنامه اینستاگرام نتواند به خوبی آن را باز کند. البته دلایل دیگری هم می تواند داشته باشد، برای مثال ویدئویی که شما می خواهید در اینستاگرام باز و مشاهده کنید ممکن است توسط ناشر آن پست، حذف شده باشد.

2-چراتصاویر من در اینستاگرام لود نمی شوند؟

تنها دلیل اینکه چرا اکانت شما نمی تواند تصاویر را لود و بارگذاری کند می تواند اتصال اینترنت ضعیف باشد. وقتی این اتفاق می افتد، حافظه کش این فایل و اقدام به بارگذاری روی دستگاه شما ذخیره شده و حتی وقتی که سرعت اتصال اینترنت شما بهتر و سریع تر شود، این تصویر روی صفحه شما لود نمی شود. در صورتی که با گوشی اندروید کار می کنید، حافظه کش گوشی خود و داده های برنامه اینستاگرام را پاک کنید.

3- چرا در اینستاگرام ویدئوی من باز نمی شود؟

مرورگر اینترنت خود را به روزرسانی کنید. حافظه کش و فایل های هیستوری در گوشی اندروید خود را پاک کنید. کش برنامه اینستاگرام را پاک کنید و آن را به روزرسانی کنید.

4- چرا امکان مشاهده ویدئو اینستاگرام روی گوشی من وجود ندارد؟

در اینستاگرام گاهاً این اتفاق می افتد که مشاهده ویدئو امکان پذیر نیست و آپلود ویدئو با مشکل مواجه می شود، دلیل آن می تواند این باشد که ویدئو و یا آن حساب کاربری بلاک شده باشد. در صورتی که ویدئو بلاک شده باشد، احتمالاً اعلان ها و لایک ها و کامنت های زیر آن را نخواهید دید.

5- اگر کش اینستاگرام را پاک کنم چه اتفاقی می افتد؟

بسیاری از کاربران از پاک کردن کش برنامه های فیس بوک و اینستاگرام خود نگران هستند و بیم این را دارند که اکانت و حساب کاربری شان پاک شود. این درست نیست. با پاک کردن حافظه کش، تنها از سیستم و حساب کاربری خود خارج می شوید و هیچ اتفاقی برای اکانت شما نخواهد افتاد. این بدین خاطر است که داده های این برنامه های رسانه اجتماعی در فضای ابری ذخیره می شوند و نه روی گوشی موبایل.

6- چرا نمی توانم به تمام عکس های خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشم؟

اول از همه، اگر کلاً به عکس ها دسترسی ندارید، به گزینه Setting بروید و دسترسی به دوربین، تصاویر و غیره را برای اینستاگرام فعال کنید. اگر فعال نشد و هنوز امکان دسترسی به دوربین از اینستاگرام وجود نداشت، به گالری خود بروید و روی گزینه Share و سپس استوری های اینستاگرام کلیک کنید. اکنون باید درست شود و بتوانید از اینستاگرام به عکس های خود دسترسی پیدا کنید.

7- چرا نمی توانم ویدئوهای طولانی را در اینستاگرام آپلود کنم؟

یکی از بزرگترین محدودیت ها در مورد پخش محتوای ویدئو اینستاگرام مربوط به طول ویدئویی است که می توانید پست کنید. از آنجا که امکان پست ویدئوهای طولانی تر از 60 ثانیه و نمایش انها در صفحه فید وجود ندارد، نمی توانید ویدئوهای طولانی تر از کلیپ های تیک تاک را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

8- آیا با پاک کردن حافظه کش اینستاگرام عکس ها نیز پاک می شوند؟

پاک کردن کش اینستاگرام هیچ عکسی را از روی گوشی و یا کامپیوتر شما حذف نخواهد کرد. عکس ها تنها در صورتی پاک می شوند که خود شما آنها را حذف کرده باشید. با پاک کردن حافظه کش برنامه اینستاگرام، تنها فایل های داده که به صورت موقتی در حافظه دستگاه شما ذخیره شده اند، حذف می شوند.

9- اگر گوشی اندروید من روی حالت Power Saving باشد، امکان مشاهده فیلم اینستاگرام وجود ندارد؟

با فعال سازی حالت Power Saving روی گوشی خود که جهت صرفه جویی در مصرف باتری صورت می گیرد می توانید عملکرد دستگاه خود را بر پخش ویدئو محدود کنید. فعال سازی این ویژگی می تواند یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام باشد.

10- آیا با حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام می توانم مشکل باز نشدن فیلم و عکس در این برنامه را رفع کنم؟

بارها پیش آمده است که حتی با اینکه سرعت اینترنت و اتصال به شبکه وای فای شما نیز خوب است اما در اینستاگرام نمی توانید فیلم و یا تصویری را مشاهده کنید. بنابراین برای مشکل باز نشدن فیلم و عکس می توانید این برنامه را حذف و مجدداً نصب کنید شاید مشکل رفع شود. برای حذف اینستاگرام همانند سایر برنامه ها عمل کنید و با مراجه به گوگل پی در گوشی های اندروید و اپ استور در دستگاه های iOS نسبت به دانلود و نصب مجدد این برنامه اقدام نمایید.

مطالب مرتبط