تلفن هوشمند و تبلت

اتصال به کامپیوتر دیگران از دسکتاپ شخصی

blank

اتصال به کامپیوتر دیگران از دسکتاپ شخصی می تواند بسیار مفید و کارآمد باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

گاهی پیش می آید در حالی که در خانه نشستیم دوست داریم به سیستم خود در شرکت وصل شویم و به برخی از فایل ها روی کامپیوتر شرکت دسترسی پیدا کنیم، خوب چطور می توانیم این کار را به انجام برسانیم؟ گاهی نیز پیش می آید که در شهری دیگر هستیم  و ناگهان به فایلهای روی کامپیوترمان  که در شرکت مستقر است، احتیاج پیدا می کنیم و از طرفی نمی توانیم به همکارمان اطمینان کنیم و از او بخواهیم که فایل ها را برای ما ایمیل کند و یا روی آنها تغییراتی اعمال کند. اگر کمی بیندیشید می توانید دلایل بسیاری برای اتصال به کامپیوتری که در فاصله ی دوری از ما است، پیدا کنید.

اتصال به کامپیوتر دیگران از دسکتاپ شخصی

راه های متعددی برای دسترسی به کامپیوترهای راه دور وجود دارد، راه هایی که برخی آسان و برخی پیچیده ترند.برخی از این روش ها توسط نرم افزارهای قابل دانلود انجام می شوند. مثلا روش استفاده از Team Viewer  یکی از همین راه حل ها است. برخی دیگر توسط ابزار موجود در خود ویندوز صورت می گیرند و بعضی هم از طریق راه حل های بر مبنای مرورگرهای اینترنت انجام می پذیرند. در آموزش حاضر قصد داریم یکی از این روش ها را به همراه تصاویر و به صورت مفصل برای شما شرح دهیم تا با استفاده از این روش بتوانید در هر جایی که قرار دارید و توسط هر سیستم دیگری به محتویات کامپیوتر راه دورتان دسترسی پیدا کنید.

روش Windows Remote Desktop (دسکتاپ از راه دورِ ویندوز)

قدم اول :  روی کامپیوتری که می خواهید از راه دور به آن و فایل هایش دسترسی پیدا کنید، Remote Desktop را فعال سازید.

برای آن که بتوانید به کامپیوتر شرکت و یا هر سیستم دیگری که نیاز به دسترسی از راه دور به آن دارید، متصل شوید می بایست روی آن تنظیمات مربوط به دسترسی از راه دور ویندوز را راه اندازی و فعال کنید. این قابلیت روی ویندوزهای XP,Vista,7,8  قرار داده شده است. برای آن که این روش را پیاده کنید می بایست به همان شبکه ای متصل باشید که کامپیوتر مورد نظر برای دسترسی از راه دور به آن متصل است. برای این منظور بایستی از یک router و یا یک VPN استفاده کنید. برای اتصال به شبکه ی یکسان با کامپیوتر مورد نظر قدم های زیر را طی کنید:

اتصال به کامپیوتر دیگران از دسکتاپ شخصی

  • مرحله اول:  دکمه های Windows که با علامت پنجره ای روی آن بر روی کیبورد قرار دارد را به همراه کلید Pause  بفشارید تا منوی سیستم باز شود. راه جایگزین برای باز کردن منوی سیستم این است که ابتدا به منوی استارت بروید، کنترل پنل را باز کنید، روی سیستم و امنیت که تحت عنوان System and Securtiy در منوی کنترل پنل قرار دارد کلیک کنید. حال روی System  کلیک کنید.
  • مرحله دوم:  روی لینک Remote setting  که در طرف چپ پنجره قرار دارد، کلیک کنید.
  • مرحله سوم :  قسمت مربوط به “Allow remote connection to this computer ”  را کنترل نمایید. در این قسمت می توانید برخی از تنظیمات پیچیده تر را نیز بررسی کنید و آنها را تغییر دهید. این گزینه ها مربوط به طول زمان مورد نیاز برای دعوت می باشد. برای این منظور می بایست روی دکمه ی Advanced  کلیک کنید.

 قدم دوم : کاربران مجاز برای دسترسی از راه دور را به لیست مورد نظر خود اضافه کنید.

در این قسمت می بایست کاربرانی را که می توانند از راه دور به این سیستم دسترسی یابند، مشخص نمایید. برای این کار می بایست روی دکمه ی Select Users  کلیک کنید. حال روی دکمه ی Add کلیک کنید.حالا می توانید لیست کاربران مجاز برای اتصال به کامپیوتر خود را انتخاب کنید.

Remote | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

قدم سوم: نام سیستم را پیدا کنید.

زمانی که به این سیستم متصل می شوید، نیاز دارید که نام این سیستم را بدانید. برای فهمیدن نام سیستمی که در حال انجام تنظیمات برای اتصال از راه دور روی آن هستید، دکمه ی ویندوز را به همراه  دکمه ی Pause بفشارید. حال در صفحه باز شده به دنبال داده ی Computer name بگردید.

Remote | تعمیرات تخصصی موبایل

قدم چهارم : Sleep Mode را غیر فعال کنید.

 باید بدانید که اگر سیستمی در حالت Sleep و یا Hibernate باشد، نمی توانید از راه دور به آن متصل شوید. برای آن که امکان برقراری ارتباط حتی در این حالات را نیز فراهم کنید می بایست از خاموش بودن این گزینه در تنظیمات مربوط به دسترسی از راه دور اطمینان یابید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

Remote | تعمیرات تخصصی موبایل

مرحله اول : کنترل پنل را باز کنید، حال Power Options را انتخاب کنید. شاید برای آن که بتوانید این گزینه را ببینید مجبور شوید View  پنجره ها را تغییر دهید.

مرحله دوم:  روی  Change Plan Setting کلیک کنید. در این صورت خواهید توانست تنظیمات مربوط به دسترسی از راه دور در زمان Sleep  و یا Hibernate  را تغییر دهید.

مرحله سوم:  Sleep  و Hibernate  را روی Never  قرار دهید. حال روی دکمه ی  Save Changes  کلیک کنید .

 قدم پنجم: به کامپیوتر متصل شوید.

نام کامپیوتری که قرار است از راه دور به آن متصل شوید را Remote Computer می گذاریم.در این مرحله لازم است تنظیمات را از طریق کامپیوتر دیگری که می خواهید از آن به Remote Computer  متصل  شوید، انجام دهید. برای این منظور به کامپیوتر واردشوید(لاگین کنید). روی منوی استارت کلیک کنید و  عبارت Remote Desktop Connection  را وارد فیلد جستجوی منوی استارت کنید.  حال اینتر را بفشارید تا وارد تنظیمات مربوط به  Remote Desktop Connection شوید.

Remote | تعمیرات تخصصی گوشی

مرحله ی اول: وارد نام سیستمی شوید که قرار است از راه دور به آن متصل شوید.

مرحله دوم: وارد نام کاربری شوید که می خواهید به آن متصل شوید.

مرحله ی سوم: روی دکمه ی  “Show Options” کلیک کنید تا گزینه های پیشرفته برای نحوه ی ارتباط را ببینید.  شما می توانید با ایجاد تغییراتی در این گزینه ها، بهترین عملکرد را برای ارتباط از راه دور اختیار کنید.  از جمله مواردی که در حالت پیشرفته به تنظیمات آنها دسترسی خواهید داشت، صدا و نحوه ی نمایش دسکتاپ سیستم راه دور است.

مرحله ی چهارم: روی Connect  کلیک کنید تا ارتباط شما با کامپیوتر راه دور برقرار شود. زمانی که اتصال برقرار گردید، صفحه نمایش طرف دیگر روی کامپیوتر شما در پنجره ای مخصوص نمایش داده می شود. حال شما می توانید ویندوز کامپیوتر راه دور را دقیقا به همان منوالی که ویندوز خود ر ا دستکاری می کنید، تغییر دهید و گویا کامپیوتر راه دور، زیر دستان شما است.

قدم ششم: فیلتر کردن IP

 پورت ۳۳۸۹ را برای دیدن ارتباطهایی که از طریق اینترنت امکان پذیر است، باز کنید. این تنظیمات برای آن است که به صورت مستقیم و از طریق اینترنت به کامپیوتر راه دور دسترسی یابید. در این صورت شما بدون داشتن VPN می توانید پورت ۳۳۸۹ را از روی کامپیوتر باز کنید . با این کار هر کسی می تواند از طریق اینترنت به دسکتاپ شما دسترسی یابد. برای این منظور،  لازم است رمز عبور بسیار قوی و غیر قابل حدسی را برای ورود به کامپیوتر خود برگزینید. زمانی  که پورت ۳۳۸۹  را باز می کنید، می توانید به یک کامپیوتر از طریق آدرس IP عمومی آن متصل شوید.Remote | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

 در نظر داشته باشید که برای اتصال به کامپیوتری از راه دور، نیاز دارید که آی پی عمومی آن سیستم را بدانید.

 قدم هفتم :  به وسیله ی گوشی تلفن همراه خود و یا تبلتان به دسکتاپ از راه دور متصل شوید.

در  ویندوز ۸ و  ۸٫۱ می توانید از طریق برنامه های رسمی مایکروسافت که روی سیستم عامل های اندروید و iOS توسعه داده است، به کامپیوتری از راه دور متصل شوید. در این حالت نیز نیاز دارید که تنظیمات مربوط به اتصال از راه دور به دسکتاپ را روی کامپیوتر خود انجام دهید.

Remote | تعمیرات تخصصی موبایل

 

سوالات متداول- اتصال به کامپیوتر دیگران از دسکتاپ خودمان

1- چگونه می توانم از برنامه Windows Remote Desktop استفاده کنم؟

برای اتصال به کامپیوتر دیگر از دستکاپ خودمان می توانید از برنامه Windows Remote Desktop استفاده کنید بدین منظور به صورت زیر عمل کنید:
اطمینان حاصل نمایید که ویندوز شما Windows 10 Pro است
به گزینه Start > Settings > System > Remote Desktop بروید و گزینه Remote Desktop را فعال و روشن کنید.
نام این کامپیوتر را زیر عبارت How to connect to this PC (نحوه اتصال به این کامپیوتر) بنویسید.

2-آیا برنامه Windows Remote Desktop رایگان است؟

برنامه کنترل دسکتاپ ویندوز از راه دور که مخفف آن MRD است یک برنامه رایگان است که از طریق آن می توانید کنترل کامپیوتر و یا PC خود و یا فرد دیگری که به شما مجوز داده است را از راه دور در دست بگیرید.

3- چگونه می توانم برنامه کنترل دسکتاپ کامپیوتر از راه دور را روی کامپیوتر ویندوز 10 تنظیم کنم؟

برای امکان برقراری ارتباط و کنترل کامپیوتر دیگر از راه دور در ویندوز 10 به صورت زیر عمل کنید. کنترل پنل ویندوز را باز کنید. روی سیستم و امنیت کلیک کنید. زیر بخش سیستم، روی گزینه صدور مجوز کنترل از راه دور (Allow remote access) کلیک کنید. روی زبانه Remote برای کنترل از راه دور کلیک کنید. زیر بخش Remote Desktop تیک مجوز برای دسترسی را بزنید.

4- آیا برنامه کنترل از راه دور دسکتاپ در کامپیوتر با ویندوز 10 وجود دارد؟

اگرچه تمام نسخه های ویندوز 10 می تواند به کامپیوتر ویندوز 10 دیگر و از راه دور متصل شوند، اما تنها ویندوز 10 پرو اجازه دسترسی از راه دور را می دهد. بنابراین، اگر دارای ویندوز 10 هوم ادیشن هستید، هیچ گزینه و تنظیماتی برای فعال سازی برقراری ارتباط و کنترل از راه دور روی کامپیوتر شما وجود ندارد، اما این امکان برای برقراری با کامپیوتری که با ویندوز 10 پرو اجرا می شود وجود دارد.

5- آیا امکان دسترسی از راه دور به کامپیوتر من وجود دارد؟

اگر رایانه شما عمیقاً مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، ممکن است فرد هکر و یا شخص ثالث مخربی، از راه دور کنترل کامپیوتر شما را در دست گرفته باشد، و برخی از برنامه های حساس شما را اجرا کند. اگر می بینید که کامپیوتر کاری را انجام می دهد که انگار شخص دیگری کنترل آن را بر عهده دارد، شک نکنید که سیستم شما مورد هک و سوء استفاده قرار گرفته است.

6- چرا نمی توانم با برنامه remote desktop کنترل کامپیوتری دیگری را در دست بگیرم؟

شایع ترین دلیل عدم اتصال و دسترسی به کامپیوتر دیگر با این برنامه می تواند مربوط به مشکلات ارتباط شبکه باشد، برای مثال، ممکن است فایرول، دسترسی را مسدود کرده باشد. برای بررسی ارتباط و کنترل از راه دور کامپیوتر، می توانید از پینگ، Telnet client و PsPing استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر ICMP روی شبکه شما بلاک شده باشد، پینگ کار نمی کند.

7- تفاوت بین دسترسی از راه دور و Remote Desktop چیست؟

Remote Desktop امکان دسترسی از راه دور به کامپیوتر را فراهم می کند بدون اینکه کاربر در طرف دیگر آن حضور داشته باشد. Remote Desktop از اکانتی استفاده می کند که از قبل با نام کاربری و رمز عبور وجود دارد و در لیست کاربران Remote Desktop تنظیم شده است.

8- چگونه می توانم از راه دور کنترل یک کامپیوتر را در دست بگیرم؟

برای دسترسی از راه دور به یک کامپیوتر، روی گوشی و یا تبلت اندروید خود، برنامه Remote Desktop کروم را باز کنید. از روی لیست پیش روی خود، روی کامپیوتری که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید، اگر آن کامپیوتر را نمی بینید، یا آفلاین است و یا در دسترس نیست. اکنون می توانید دسترسی کامپیوتر را در دو حالت مختلف در دست بگیرید. برای تغییر بین حالت ها، روی آیکن در نوار ابزار ضربه بزنید.

9- آیا برای استفاده از برنامه Remote Desktop هر دو کامپیوتر باید دارای ویندوز 10 پرو باشند؟

برای استفاده از برنامه ریموت دسکتاپ هر دو کامپیوتر باید یا ویندوز 10 پرو و یا ویندوز 10 اینترپرایز باشند. قبل از تنظیمات برنامه ریموت دسکتاپ باید سیستم ویندوز خود را ارتقاء داده و به روزرسانی کنید.

10- آیا از برنامه Remote Desktop می توان برای کنترل دو دسکتاپ استفاده کرد؟

قابلیت پشتیبانی از چند دسکتاپ به نام Multiple monitor برای سرویس های ریموت دسکتاپ به کاربران این امکان را می دهد که از این برنامه برای در دست گرفتن چندین دسکتاپ و مانیتور روی کامپیوتر کلاینت بدون در نظر گرفتن پیکربندی مانیتور کلاینت استفاده کند.

مطالب مرتبط