ترفند, ترفند آیفون

آپدیت آیفون جیلبریک شده

blank

اگر آیفون و یا آیپدی دارید که جیلبریک شده است، نمی توانید سیستم عامل آن را از طریق وای فای و شبکه ی بی سیم آپدیت کنید.دلیل این امر آن است که برنامه های جیلبریک بین المللی توافق کرده اند که آپدیت و به روزرسانی سیستم عامل های آیفون و آیپد را از طریق OTA غیرفعال سازند تا از این طریق از آپدیت ناخواسته ی سیستم عامل و از بین رفتن جیلبریک جلوگیری شود.در هر حال اگر بخواهید سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید، لازم است از برنامه ی آیتیونز استفاده کنید. با استفاده از دستورالعملی که در ادامه آن را آورده ایم و روش را گام به گام توضیح داده ایم، می توانید به سادگی نسبت به آپدیت آیفون جیلبریک شده خود اقدام نمایید.

آپدیت آیفون جیلبریک شده

قبل از آن که شروع به کار کنیم، باید بدانید که هنوز برای iOS 11 جیلبریکی ارائه نشده است. اگر سیستم عامل گوشی و یا تبلت خود را به iOS 11 آپدیت کنید، تمام جیلبریک هایی که قبلا روی آیفون و یا آیپد خود نصب کرده اید، از بین خواهد رفت.از طرفی دگیر اپل به تازگی نصب iOS 10.3.3 را متوقف ساخته است.این بدان معنا است که شما نمی توانید نسخه ی سیستم عامل خود را به iOS 10 داون گرید کرده و سپس بار دیگر آن را جیلبریک کنید. اگر از میان سیستم عامل های انتخابی،  iOS 11 را انتخاب کنید باید منتظر بمانید تا نسخه ی جیلبریک سازگار با این سیستم عامل عرضه شود.

چگونه آیفون یا آیپد جیلبریک شده را به iOS 11 آپدیت کنیم؟

قبل از آن که بخواهید سیستم عامل iOS 11 را روی گ.وشی خود نصب کنید؛ لازم است بدانید که دستگاهتان سیستم عامل iOS 11 را می پذیرد یا خیر؟ برای این منظور باید لیست دستگاه های اپل سازگار با iOS 11 را بدانید.

نکته ی مهم: قبل از آن که اقدام به آپدیت سیستم عامل خود کنید، در همان ابتدا از دستگاه خود بکاپ بگیرید.

اگر برای آپدیت سیستم عامل دستگاه جیلبریک شده ی از اتصال به وای فای استفاده می کنید،  گوشی شما روی صفحه ی Checking for Updates باقی خواهد ماند و اقدامی صورت نخواهد گرفت.در ادامه روش حل این مشکل را ارائه می دهیم:

گام اول: برنامه ی iTunes را روی کامپیوتر و لپ تاپ خود باز کنید و دستگاه iOS خود را از طریق یو اس بی(کابل لایتنینگ) به کامپیوتر متصل کنید.

گام دوم: به محض اینکه کامپیوتر گوشی شما را شناخت، روی آیکون دستگاه خود در برنامه ی آیتیونز کلیک کنید.

گام سوم: گزینه ی Check for Update را انتخاب کنید و به سرور اپل اجازه بدهید که جدیدترین فریم ور عرضه شده برای iOS 11 را پیدا کند.

گام چهارم: روی Download کلیک کنید و گزینه ی Update را انتخاب کنید . این گزینه را می توانید در پاپ آپ نمایش داده شده بر روی پنجره ی آیفون خود مشاهده نمایید.

گام پنجم:  پیغامی روی صفحه ی گوشی شما نمایش داده می شود که بر روی آن نوشته شده است اپل قصد دارد آیفون و یا آیپد شما را به iOS 11 آپدیت کند. پس از نمایش این پیغام، اپل منتظر تایید شما می ماند. برای تایید این پیام بایستی روی Update کلیک کنید.

گام ششم: در ادامه نوشته ای نمایش داده می شود که در آن تمامی اطلاعات مربوط به سیستم عامل iOS 11 را می توانید ببینید.حال گزینه ی Next و Agree را برای ادامه کلیک کنید.

گام هفتم: تا زمانی که آیتیونز شروع به دانلود فریم ور نماید، صبور باشید. این کار حدود چند دقیقه زمان می برد. بسته ی مربوط به فریم ور حدود دو گیگ حجم دارد.پس از این مرحله آیتیونز شروع به دانلود و نصب فریم ور می نماید.

گام هشتم:  صبر کنید  تا گوشی ریبوت شود و بار دیگر صفحه ی Hello روی آیفون و آیپد نمایش داده شود.

نکته:  هنگام دانلود و نصب فریم ور روی آیفون، جدیدترین نسخه ی iOS 11 را برای نصب روی گوشی خود انتخاب کنید. در حال حاضر جدیدترین نسخه ی سیستم عامل iOS  نسخه ی  iOS 11.0.2 است.

 

 

مطالب مرتبط