راهنمای خرید

آموزش کار با ریموت دوربین و تایمر اپل واچ

blank

چنانچه دوست دارید آیفون خود را برای گرفتن یک عکس در جایی مشخص قرار دهید و سپس عکس را از راه دور بگیرید، می توانید از Apple Watch خود برای مشاهده پیش نمایشی از تصویر دوربین iPhone و نیز گرفتن عکس به صورت ریموت استفاده کنید. شما همچنین می توانید از اپل واچتان برای تنظیم تایمر عکاسی استفاده کنید. استفاده از اپل واچ برای تنظیم تایمر عکاسی، به شما اجازه می دهد که زمان کافی برای تغییر مکان مچ دست و یا چشم هایتان در زمان عکاسی در اختیار داشته باشید.

برای آن که بتوانید از اپل واچ به عنوان دوربین ریموت آیفونتان استفاده کنید می بایست اپل واچتان در محدوده استاندارد بلوتوث آیفونتان قرار داشته باشد. همانطور که می دانید این فاصله در حدود 33 فوت یا 10 متر است.

شما همچنین می توانید با استفاده از فرمان صوتی به سیری، از او بخواهید که عکسی را برای شما بگیرد. برای این منظور می بایست جمله ای همانند “Take a picture” را بعد از فراخوانی سیری، به وی بگویید.

در تصویر زیر می توانید اپل واچی را در حال عکاسی ریموت از سوژه های عکاسی ببینید. صفحه نمایش اپل واج نشان می دهد که چه چیزی در نمای قاب دوربین آیفون قرار گرفته است. دکمه عکاسی به شکل دایره ای توپر و سفید در بخش پایینی و مرکز و دکمه تایمر در بخش پایینی و راست صفحه قرار گرفته است.

کار-با-ریموت-دوربین-و-تایمر-اپل-واچ

کار-با-ریموت-دوربین-و-تایمر-اپل-واچ

  • عکس گرفتن با استفاده از اپل واچ

برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول:  برنامه Camera Remote را که با آیکون blank نمایش داده می شود، بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: از اپل واچ خود به عنوان منظره یاب استفاده کنید و توسط آن آیفون را در فریم عکاسی مورد نظر قرار دهید.
  • گام سوم: برای تنظیم نحوه قرار گرفتن دوربین و سوژه، بر روی منطقه کلیدی شات که در پیش نمایش عکس بر روی ساعت اپل نمایش داده می شود ضربه بزنید.
  • گام چهارم: حال تنها کافی است که برای گرفتن عکس، دکمه Shutter را فشار دهید.

برای گرفتن عکس لایو، صفحه نمایش را محکم و ممتد فشار دهید، سپس روی گزینه Live  که با آیکون blank نمایش داده می شود، ضربه بزنید. برای دیدن دستگاه هایی که Live Photos را پشتیبانی می کنند، پست “آموزش گرفتن عکس لایو”  را مشاهده نمایید.

عکس هایی که با استفاده از اپل واچ خود می گیرید، بر روی iPhone و درون برنامه Photos ذخیره می شوند؛ اما می توانید پیش نمایشی از آنها را بر روی Watch Watch خود نیز بررسی کنید.

  • انتخاب دوربینی متفاوت و یا مد عکاسی جدید
  • انتخاب دوربینی دیگر برای عکاسی با اپل واچ: برای تغییر میان دوربین های عقب (دوربین اصلی) و دوربین FaceTime سلفی بر روی آیفون خود، لازم است که ابتدا نرم افزار Camera Remote را که با آیکون blank نمایش داده می شود، بر روی ساعت اپل خود ببندید و در ادامه با فشردن محکم صفحه نمایش ساعت بر روی گزینه Flip که با آیکون blank نمایش داده می شود، تپ کنید.
  • انتخاب مد عکاسی و حالت جدید برای دوربین:  برنامه دوربین را بر روی آیفون خود باز کنید، سپس برای انتخاب از میان یکی از حالت های موجود عکاسی بر روی یکی از گزینه های Time-Lapse، Slo-Mo، Video، Portrait یا Square ضربه بزنید.
  •  کنترل کردن فلاش، روشن کردن شاتر تایمر و عکاسی HDR توسط اپل واچ

برای این منظور می بایست یکی از اقدامات زیر را به انجام برسانید:

  • روشن و یا خاموش کردن فلش: نرم افزار Camera Remote را بر روی ساعت اپل خود باز کنید، این برنامه با آیکون blank  نمایش داده می شود. حال صفحه نمایش را محکم فشار داده و در ادامه بر روی  blank ضربه بزنید. حال یکی از گزینه های Auto، On یا Off را انتخاب کنید.
  • استفاده از شاتر تایمر: نرم افزار Camera Remote را بر روی ساعت اپل خود باز کنید، این برنامه با آیکون blank  نمایش داده می شود. حال بر روی دکمه تایمر که در بخش پایینی و سمت راست صفحه برنامه قرار دارد، ضربه بزنید. به همراه شمارش معکوس دوربین برای انداختن عکس، صدای بوق های ریزی را می شنوید. صدای شاتر به همراه نور فلش به شما می گوید که عکس گرفته شده است.
  • استفاده از قابلیت عکاسی HDR اپل واچ: نرم افزار Camera Remote را که با آیکون blank نمایش داده می شود، بر روی ساعت اپل خود باز کنید،  حال صفحه نمایش را محکم فشار داده و در ادامه بر روی گزینه HDR ضربه بزنید. حال یکی از گزینه های Auto، On یا Off را انتخاب کنید.

HDR ( مخفف عبارت High Dynamic Range و به معنی دامنه دینامیکی بالا) به شما امکان می دهد عکس هایی عالی را در موقعیت هایی با کنتراست بالا بگیرید. هنگام عکسبرداری HDR، آیفون چندین عکس سریع و در عین حال با تنظیمات مختلف را می گیرد و آنها را برای رسیدن به بهترین کیفیت ممکن با هم ترکیب می کند. عکس حاصل از ترکیب چندین عکس، دارای جزئیاتی دقیق تر در مناطق روشن و میانی است و در کل کیفیت قابل قبول تری نسبت به نمونه های استاندارد آن دارد.

blankتوجه: قابلیت عکاسی و فیلم برداری HDR توسط دوربین پشتی و دوربین FaceTime سلفی تنها بر روی آیفون های مدل iPhone 5s و مدل های جدیدتر در دسترس است.

  • مرور و بازبینی دوباره عکس های گرفته شده با اپل واچ

کاربران اپل واچ ها می توانند با انتخاب یکی از اقدامات زیر، عکس های خود را بر روی اپل واچ بررسی و بازبینی کنند:

  • مشاهده عکس: روی تصویر بند انگشتی که در بخش پایینی و سمت چپ صفحه می بینید، ضربه بزنید.
  • مشاهده عکس های بیشتر: صفحه را گرفته و آن را به سمت چپ و یا راست سوییپ کنید.
  • زوم کردن بر روی یک عکس: تاج دیجیتالی را بچرخانید.
  • پان کردن تصویر: انگشت خود را بر روی عکسی که بزرگنمایی شده است گذاشته و آن را بکشید.
  • پر کردن صفحه با تصویر: دو بار با انگشت خود بر روی صفحه نمایش ساعت ضربه بزنید.
  • نمایش دادن و یا پنهان کردن دکمه بستن و دکمه شمارش عکس: با یکی از انگشتان خود بر روی صفحه ضربه بزنید.

زمانی که کارتان با تصاویر گرفته شده توسط دوربین به پایان رسید بر روی گزینه Close تپ کنید.

مطالب مرتبط