آموزش کامپیوتر

آموزش مرحله به مرحله outlook و نحوه اتصال اشتراک Gmail به آن

آموزش مرحله به مرحله outlook و نحوه اتصال اشتراک Gmail به آن

Microsoft Outlook یکی از نرم‌ افزارهای ارائه شده توسط مجموعه آفیس می باشد که برای مدیریت اطلاعات شخصی طراحی شده است. این نرم ‌افزار این امکان را برای شما فراهم می کند تا همه اکانت های ایمیل خود را در یک مکان مدیریت و پشتیبانی کنید. بنابراین اگر شما نیز حساب های کاربری متعددی به صورت Gmail دارید، می توانید اشتراک آن ها را به سرویس Outlook خود متصل کنید. برای این کار نیازمند انجام مراحلی جهت متصل کردن اشتراک Gmail به سرویس outlook هستید که در ادامه مطلب می توانید کلیه مراحل آن را به صورت گام به گام و قدم به قدم به صورت تصویری مشاهده کنید.

متصل کردن اشتراک Gmail به سرویس outlook

با متصل کردن اشتراک Gmail به سرویس outlook می توانید هر دو حساب کاربری خود در جیمیل و outlook را به صورت فعال نگه دارید و هر زمان بنا به شرایط از هر یک از آن ها استفاده کنید. در ادامه مطلب می توانید با مراحل متصل کردن جیمیل به سرویس outlook آشنا شوید.

جهت متصل کردن حساب کاربری جیمیل خود به outlook کافی است مطابق دستور العمل زیر پیش روید:

  1. ابتدا برنامه Outlook را نصب کنید. این برنامه معمولا در پک های ارائه شده آفیس موجود است، با این حال می توانید به راحتی آن را به صورت جداگانه نیز دانلود و نصب نمایید.

  2. جیمیل خود را برای اتصال به outlook آماده کنید. برای این کار لازم است وارد اکانت جیمل خود شده و گزینه تایید دو مرحله ای را بر روی حساب ایمیل خود فعال کنید و پس از آن یک رمز عبور ایجاد کنید که به وسیله آن بتوانید بین اشتراک جیمیل تان و outlook اتصال برقرار کنید.

  3. هنگامی که مراحل گفته شده در بالا را انجام دادید. وارد نرم افزار outlook شده و نسبت به برقراری اتصال بین اشتراک Gmail و outlook اقدام کنید. این مراحل را می توانید مطابق با دستورالعمل های ارائه شده در ادامه مطلب انجام دهید.

  4. برنامه outlook را باز نمایید. در این حالت اگر ورژن مورد استفاده شما 2013 به بالا باشد، گزینه ای تحت عنوان File در گوشه سمت چپ نوار ابزار خود (مطابق با تصویر زیر) مشاهده خواهید کرد.

    گزینه ای تحت عنوان File

  1. بر روی گزینه File کلیک کرده و سپس در صفحه گشوده شده گزینه Add Account را انتخاب کنید (مطابق تصویر).

گزینه Add Account

گزینه Add Account

 

  1. در قسمت Auto Account Setup شما می توانید نسبت به اضافه کردن ایمیل خود اقدام کنید. بدین منظور نام خود را در قسمت Your Name وارد نموده و در قسمت E-mail Address، آدرس ایمیلی که قصد دارید به سرویس outlook خود متصل کنید را وارد نمایید. پس از آن پسورد خود را دو بار وارد نموده و در نهایت بر روی دکمه Next کلیک کنید.

قسمت Auto Account Setup

قسمت Auto Account Setup

  1. در ادامه صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که با کلیک کردن بر روی گزینه Finish اتصال بین outlook و حساب جیمیل شما برقرار خواهد شد و با شروع همگام سازی همه اطلاعات مربوط به جیمیل شما بر روی outlook بارگذاری خواهد شد.

 

مشاهده ایمیل ها در سرویس outlook

پس از برقراری اتصال بین اشتراک Gmail و سرویس outlook، صفحه اصلی outlook چیزی شبیه به تصویر زیر به نظر خواهد رسید.

 

مشاهده ایمیل ها در سرویس outlook

مشاهده ایمیل ها در سرویس outlook

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در نوار ابزار سمت چپ شما دو زیر مجموعه برای اشتراک ایمیل تان ایجاد می گردد. مجموعه بالا در واقع محل ذخیره سازی ایمیل های جدید شما خواهد بود و از این پس همه ایمیل های ارسالی و دریافتی خود را در گزینه های Inbox و Sent Items زیرمجموعه اول مشاهده خواهید کرد.

زیرمجموعه دوم نیز محل ذخیره سازی بکاپ ایمیل های قبلی شما می باشد. که در از طریق نرم افزار outlook قابل مشاهده و مدیریت خواهند بود.

حذف کردن اشتراک جیمیل متصل شده به سرویس outlook

اگر به هر دلیلی قصد حذف کردن اتصال ایمیل خود با نرم افزار outlook را دارید، می توانید این عملیات را از طریق قسمت تنظیمات نرم افزار انجام دهید. برای این کار در نرم افزار outlook و از قسمت file وارد Account Setting شده و بر روی گزینه Account Settings ظاهر شده در پایین صفحه کلیک کنید (مطابق تصویر).

 

حذف کردن اشتراک جیمیل متصل شده به سرویس outlook

حذف کردن اشتراک جیمیل متصل شده به سرویس outlook

در قسمت Account Setting ایمیلی که قصد حذف کردن اتصال آن با outlook را دارید انتخاب نموده و سپس روی گزینه Remove کلیک کنید.

قسمت Account Setting

قسمت Account Setting

در این مرحله پنجره ای برای شما ظاهر خواهد شد که به شما هشدار می دهد که در صورت ادامه ایمیل های موجود در صندوق ذخیره تان حذف خواهد شد، در این مرحله شما باید روی دکمه Yes کلیک کنید. نگران نباشید، در این حالت ایمیل های شما باقی خواهند ماند، اما اکانت ایمیل شما قابل مشاهده نخواهد بود.

دکمه Yes کلیک کنید

دکمه Yes کلیک کنید

مشکلات و ارورهای احتمالی حین متصل کردن به سرویس outlook

در ادامه مطلب می توانید با سه مشکل عمده ای که کاربران هنگام متصل کردن اشتراک جیمیل خود به سرویس outlook تجربه می کنند و راه های رفع آن ها آشنا شوید:

  • مشکل اول: اگر حین مراحل اتصال با پیغامی مانند تصویر زیر مواجه شدید، بر روی گزینه Cancel کلیک کنید.
مشکل اول

مشکل اول

این پیغام به این دلیل ظاهر می شود که ربات های گوگل تصور می کنند شخصی غیر از شما پسورد شما را دارد و جهت اطمینان از عدم هک شدن حساب ایمیل شما این پیغام را ارسال می کند. این پیغام زمانی مشاهده می شود که:

  1. شما هنگام فعال سازی سرویس outlook، پسورد خود را اشتباه وارد کرده باشید.

  2. یا از سیستمی جدید برای متصل شدن به حسابتان استفاده کرده باشید و به عبارت دیگر آی پی سیستم شما برای ربات های گوگل جدید باشد.

  3. و یا برای مدت های طولانی وارد حساب جیمیل خود نشده باشید.

جهت رفع دائمی این مشکل می توانید از طریق جیمیل تان و از طریق سیستمی که همیشه استفاده می کردید وارد حساب جیمیل خود شده و پس از فعال سازی تایید سازی دو مرحله ای مجددا اقدام به متصل کردن جیمیل خود به سرویس outlook کنید.

  • مشکل دوم: اگر پس از انجام مراحل اتصال با پیغامی مبنی بر:

“Your IMAP server wants to alert you to the following……”

و مشابه تصویر زیر روبرو شدید، وارد حساب جیمیل خود شده و با مراجعه به بخش تنظیمات مطمئن شوید گزینه Allow less secure settings بر روی حالت ON تنظیم شده باشد. پس از آن مجددا همه مراحل اتصال را تکرار کنید.

مشکل دوم

مشکل دوم

  • مشکل سوم: اگر با اروری مبنی بر:

Could not complete the operation because the service provider does not support it.

در حین انجام مراحل روبرو شدید، احتمالا شما سعی در انتقال ایمیل ها و اطلاعات خود به سرورهای outlook.com دارید. باید به یاد داشته باشید که این سرورها امکان انتقال اطلاعات را برای شما فراهم نمی کنند و شما فقط می توانید نسبت به کپی کردن اطلاعات از طریق آن ها اقدام کنید.

مطالب مرتبط