تلفن هوشمند و تبلت

دستیار هوشمند گوگل Google Assistant

blank

چگونه از دستیار گوگل در گوشی اندروید بدون نیاز به روت کردن استفاده کنیم؟

شرکت گوگل در سال گذشته ۲۰۱۶ پرچمدارهای جدید خود با نام‌های «گوگل پیکسل» و «گوگل پیکسل ایکس ال» را معرفی کرد. در این بین یکی از ویژگی هایی که توجه همگان را به خود جلب کرد، نسخه ی جدید دستیار هوشمند گوگل بود.

از این پس دستیار صوتی Google Now کنار گذاشته شده است و به جای آن از سرویس هوش مصنوعی جدید گوگل، دستیار صوتی هوشمند Google Assistant استفاده خواهد شد.

این دستیار قدرتمند گوگل، واقعا هوش مصنوعی فوق العاده ای دارد. و با توانایی تشخیص بالا و قابلیت پاسخ دادن به هر سوالی که ممکن است به ذهن کاربران برسد، توانسته شهرت بسیاری در بین کاربران بدست بیاورد.

از ویژگی های منحصر به فرد این دستیار می توان گفت که همانند موتور جستجوی گوگل، به درون ایمیل‌های شما می رود و به دنبال بلیت‌ها و خریدها و رزروهای شما می گردد، آخرین ایمیل‌ها را نشان می دهد، یا ایمیل یا پیامی خاص با محتوای خاص که در تاریخ معینی دریافت کردید را پیدا می کند؛ بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن اضافی و یا جستجوی مستقیم. و بسیاری از قابلیت های شگفت آور دیگر… با این قابلیت ها دستیار جدید گوگل در گوشی‌های پیکسل توانست به آسانی سیری اپل و Hound را در صحنه ی رقابت شکست دهد.

در نظر داشته باشید شرکت گوگل، این دستیار هوشمند خود را در سایر گوشی های مجهز به اندروید نوقا (حتی گوشی هایی که  مجهز به سیستم عامل اندروید ۷ نوقا هستند) قرار نداده است و در حال حاضر فقط در گوشی های پرچمدار این شرکت، گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال عرضه شده است. با این وجود راه کاری برای نصب دستیار گوگل بر روی دستگاه های اندرویدی روت شده، پیدا شده بود.

اما به تازگی روش دیگری نیز پیدا شده است، که با استفاده از آن می توان این دستیار گوگل هوشمند را بر روی هردستگاه اندرویدی که دارای سیستم عامل اندروید ۵٫۰ نوقا یا نسخه های بالاتر باشد، نصب کرد. بدین ترتیب کاربرانی که بنا به دلایلی تمایل به روت کردن گوشی اندرویدی خود ندارند، با استفاده از این روش می توانند از قابلیت های شگفت انگیز این دستیار هوشمند استفاده کنند.

دستیارگوگل چیست؟

در حقیقت این دستیار یک ربات است. این ربات هوشمندکه مانند سیری از شرکت اپل عمل می کند. و قابلیت انجام هر دستوری از طرف کاربر را دارد. البته توانایی آن برای درک پیام‌ها، سوالات و درخواست‌های شما بسیار فراتر از دستیار‌هایی چون سیری و … است. و می‌تواند به‌صورت عامیانه با شما مکالمه داشته باشد. از این پس کاربران می توانند با استفاده از دستورات صوتی، نوشتاری و ترکیبی، فعالیت های پیچیده ای مانند درخواست تاکسی، سفارش مواد غذایی و انجام یک بازی بر روی پلتفرمی خاص را به راحتی انجام دهد.

دانلود اپلیکیشن جستجوی گوگل (آلفا)

اخیرا شرکت گوگل آخرین نسخه ی آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل خود (Google Search) را عرضه کرده است. با این اتفاق ویژگی های شگفت انگیز جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شد همچنین قابلیت نصب دستیار هوشمند گوگل در گوشی های غیر پیکسلی نیز ممکن شد.

نکته : ما این روش را در گوشی های «نکسوس ۵ ایکس»  Nexus 5X  با سیستم عامل اندروید  ۷٫۱٫۱ نوقا Nougat، «موتو جی ۴» Moto G4 Plus با اندروید ۷٫۰ نوقا و «وان پلاس ایکس» OnePlus X با اندروید مارشمالو، امتحان کرده ایم. در تمام گوشی های نام برده دستیار هوشمند گوگل را نصب کردیم. اگر چه این دستیار هوشمند را در نسخه ی «گلکسی اس ۷» از شرکت سامسونگ نیز امتحان کردیم اما متاسفانه بر روی این مدل جواب نداد و نتیجه منفی بود.

پس می توان نتیجه گرفت که دستیار هوشمند گوگل بر روی همه ی گوشی های هوشمند اندرویدی نصب نخواهد شد و امکان آن وجود دارد که بعضی از کاربران در گوشی خود نتوانند از آن استفاده کنند.

نخستین اقدامی که باید انجام دهید این است که نسخه آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل را دانلود و سپس در گوشی خود نصب کنید.

مراحل انجام این فرآیند رامیتوانید در ادامه دنبال کنید:

– در مرحله اول باید نسخه ۶٫۱۳٫۵٫۲۱ آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل را از APKMirror دانلود کنید.

– به قسمت تنظیمات Settings گوشی خود مراجعه کنید؛ سپس در بخش Security باید گزینه ی Unknown Sources را روشن یا فعال کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا فایل APK دانلود شده را در گوشی خود نصب نمایید.

دستیار گوگل | تعمیرات موبایل

دستیار گوگل را اجرا و تنظیم کنید

بلافاصله پس از اینکه نصب نسخه ی آلفای اپلیکیشن جستجوی گوگل در گوشی شما با موفقیت به اتمام رسید. می توانید دستیار گوگل را در دستگاه خود اجرا و از آن استفاده کنید.

قبل از آن مراحل گفته شده ی زیر را برای انجام تنظیمات با دقت دنبال کنید:

-دکمه ی هوم دستگاه اندرویدی خود را فشار داده و کمی نگاه دارید. سپس یک عبارت که حاوی محتوی New! You just got the Google Assistant است ظاهر خواهد شد. روی گزینه ی Continue ضربه بزنید و ادامه دهید.

دستیار گوگل " تعمیرات تخصصی ایفون

– سپس دستیار هوشمند گوگل به شما خواهد گفت چگونه آن را در مواقعی که نیاز به چیزی دارید و می خواهید سوالی بپرسید فراخوانی کنید. در این مرحله نیز روی گزینه یContinue ضربه بزنید یا آن را انتخاب کنید. این برنامه اجازه ی دسترسی های لازم را از شما تقاضا خواهد کرد.

اگر شما تمایل به استفاده از این دستیار هوشمند هستید باید گزینه ی Yes, I’m in  را انتخاب کنید.

دستیار گوگل | اموزش تعمیرات موبایل

در نهایت دستیار هوشمند گوگل به روی گوشی شما اجرا خواهد شد و بعضی از دستورالعمل های استفاده‌ی صحیح را در اختیار شما قرار خواهد داد.

دستیار گوگل | تعمیرات موبایل

استفاده از دستیار هوشمند گوگل بر روی هر دستگاه اندرویدی بدون نیاز به روت کردن

درحقیقت اپلیکیشن جستجوی گوگل که دستیار گوگل را به همراه می آورد، هنوز در مرحله ی آلفا قرار دارد. در حالیکه این احتمال می رود تا با عرضه ی نسخه ی پایدار آن توسط شرکت گوگل، تمام دستگاه های اندرویدی بتوانند از دستیار گوگل استفاده‌ کنند.

با این وجود شاید شما نتوانید تا آن زمان صبر کنید و منتظر نسخه ی پایدار آن باشید، در این صورت می توانید با دنبال کردن مراحلی که در بالا نام بردیم از نسخه ی آلفای آن روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. بهترین مزیت این روش این است که دیگر نیازی نیست گوشی خود را روت کنید و پیامدهای آن را متحمل شوید.

بنابراین نظرات خود درباره ی تجربه ی استفاده از این دستیار هوشمند را در اختیار ما بگذارید؟

مطالب مرتبط