ترفند آیفون

آپلود تصویر با حفظ اندازه و نام در آیپد

blank

چگونه تصاویر را در ورد پرس WordPress بدون تغییر نام و اندازه آپلود یا بارگذاری کنیم؟

قطعا کسانی که از آیپد استفاده می کنند، هنگام آپلود کردن تصاویر مورد نظر خود در سایت های ورد پرس یا هر سایت دیگری، ملزم به استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ شده اند. انجام هر کار شخصی چه فعالیت های کاری و چه فعالیت های سرگرمی با آیپد بسیار راحت و آسان خواهد بود، به جز یک مورد، که با آیپد نمی توان عکس ها و تصاویر را با نام و سایز مشخص در ورد پرس WordPress بارگذاری کرد.

از زمانی که سیستم عامل ios قابلیت بارگذاری هر فایلی را از طریق iCloud فضای ابری و نرم افزارهای third-party در Safari را دارا شد، شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای موجود اندازه و حجم تصاویر را آنگونه که تمایل دارید تغییر دهید؛ اما قطعا متوجه شدید که وقتی تصاویر مورد نظر را در ورد پرس وارد کنید، با نام “ image.jpg” بارگذاری می شوند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس، در بخش رسانه خود فقط اجازه آپلود فایل‌های خاص را به شما می‌دهد؛ در اینگونه موارد که تصویر مورد نظر شما با نام اصلی و اندازه خود در WordPress با آیپد آپلود نمی شوند، به جای استفاده از دستگاه دیگری مثل لپ تاپ و کامپیوتر، می توانید از نرم افزار های خاصی که تصاویر را با نام و اندازه اصلی در وردپرس آپلود می کنند در آیپد خود استفاده کنید.

در این بخش ما سعی را بر آن داشتیم، تا نحوه ی استفاده از نرم افزار third-party را برای حل مشکل بارگذاری عکس ها با آیپد را برای کابران اپل شرح دهیم.

مراحل انجام این کار :

نرم افزار مورد استفاده 

دراین فرآیند برای انجام کار ۳ نرم افزار third-party از جمله Image Size, Dropbox و Chrome را لازم دارید. باید آن ها را دانلود و بر روی ios خود نصب کنید.

ورد پرس | اموزش تعمیرات موبایل

در ضمن شما به یک حساب کاربری در دراپ باکس Dropbox احتیاج دارید، احتیاجی نیست یک حساب کاربری ویژه درست کنید، مگر اینکه خود شما تمایل به انجام این کار داشته باشید. بدین منظور نسخه‌ی رایگان Dropbox به خوبی کار خواهد کرد.

زمانی که نرم افزار را باز می کنید، می توانید از طریق یک حساب کاربری جدید یا با استفاده از حساب کاربری قبلی خود وارد سیستم شوید. اگر شما یک حساب کاربری موجود از قبل دارید، نیازی ندارید به صورت فیزیکی نرم افزار را در آیپد خود نصب کنید.

تغییر اندازه تصویر

این گزینه زمانی احتیاج می شود که شما بخواهید تصویر مورد نظر خود را با اندازه‌ای خاص در اختیار داشته باشید، قطعا شما می توانید یک تصویر را با اندازه واقعی در ورد پرس وارد کنید. اما اکثر مواقع، تصویر موجود در گالری شما دارای حجم زیادی است، ممکن است فایل های مورد نظر شما بیش از حد بزرگ باشند، و شما این اجازه را ندارید که فضای زیادی از سرور خود را بافایل های سنگین اشغال کنید، بنابراین این فایل ها دردسر ساز می شوند. تصاویر بزرگ مدت بارگذاری سایت را افزایش می دهند و هرچه یک تصویر حجیم تر باشد این مقدار افزایش می یابد و تاثیرات منفی روی سئوی سایت می گذارد. موتورهای جستجو هم نسبت به بارگذاری ضعیف و کند حساس هستند؛ بنابراین نتایج زیان باری خواهد داشت.

و بعضی اوقات هم شما به یک اندازه ی مشخص در تصاویر خود احتیاج دارید، مثلا زمانی که بخواهید این تصاویر در بخش اسلاید شو مربوط به تم وردپرس شما نمایش داده شوند یا اینکه به عنوان تصویر منتخب مورد استفاده قرار گیرند. از لحاظ تکنیکی و فنی شما می توانید اندازه ی تصاویر را با وردپرس تغییر دهید، اما در این روش شما هنوز هم فضای سرور خود را با وارد کردن فایل های بزرگ، بیهوده اشغال کرده اید.

نرم افزار Image Size را باز کنید و روی نشانه یا آیکون تصویر Image در گوشه‌ی سمت چپ، کلیک کنید تا بتوانید تصویر مورد نظر خود را وارد کنید. روی تصاویر مورد نظر در گالری خود ضربه بزنید تا وارد شوندسپس روی فلشی که در بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار دارد، کلیک کنید.

ورد پرس | اموزش تعمیرات موبایل

در صفحه ی باز شده، اندازه ی دلخواه خود را وارد کنید و محل قرار گیری تصویر در نیمه ی پایینی صفحه نمایش، برای تنظیم پارامتر‌های انتخابی تغییر می‌کند. تصویر خود را بکشید و درست در بین اندازه های تصویر وارد کنید سپس روی فلش را که در سمت راست بالایی صفحه  قرار دارد، کلیک کنید.

ورد پرس | اموزش تعمیرات موبایل

این صفحه تصویر کامل شده را نمایش می دهد. روی فلش رو به بالا، که در قسمت چپ پایین صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا بتوانید تصویر جدید مد نظر را در دراپ باکس خود بارگذاری کنید. روی گزینه ی ذخیره در دراپ باکس “Save to Dropbox” را لمس کنید.

شما می توانید در میان پوشه های خود در دراپ باکس جستجو کنید و آن ها را بررسی کنید تا از درست بودن محل ذخیره تصاویر، اطمینان پیدا کنید. حال زمان آن رسیده است تا نام تصویر خود را تغییر دهید.

فقط باید نام مورد نظر خود را به جای کلمه ی “image” وارد کنید.

ورد پرس | تعمیرات موبایل

بارگذاری Upload تصویر در ورد پرس WordPress

حالا تصویری دارید که با نام و اندازه مشخص و مورد نظر در اختیار است. می‌توانید آن را در وردپرس وارد کنید. با این حال شما نباید ازمرورگر Safari برای دسترسی به وردپرس استفاده استفاده کنید، اگر استفاده کنید این مرورگر تصویر را همچنان، با نام “image.jpg” بارگذاری خواهد کرد و تمام تلاش های شما برای تغییر نام آن بیهوده خواهد بود.

برای انجام این کار باید از مرورگر کروم Chrome استفاده کنید. با اینکه ما این فرآیند را در مرورگرهای دیگر امتحان نکرده ایم اما این احتمال می رود که در سایر مرورگر ها نیز جواب دهد و به درستی کار کند.

برای استفاده از مرورگر کروم Chrome به بخش Media Library در سایت ورد پرس خود بروید، و گزینه ی “Add New,”را پس از “Select Files”انتخاب کنید.

شما می توانید گزینه‌ی دراپ باکس را مشاهده کنید، آن را انتخاب کنید و روی تصویر مورد نظر خود را  لمس کنید تا وارد شود.

ورد پرس | اموزش تعمیرات موبایل

زمانی که دانلود تصویر در ورد پرس پایان یابد، می توانید آن را باز کنید و مشاهده خواهید کرد که تصویر مورد نظر اندازه ها و نام داده شده ی شما را، آنگونه که وارد کردید حفظ کرده است.

ورد پرس | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

جمع بندی:

زمانی شما قادر به انجام تنظیمات تصاویر هستید، که از برنامه های اصلی خود اپل استفاده نکنید به دلایلی خاصی این کار ممکن نخواهد بود. به هر صورت برای انجام این فرآیند می توانید با انجام چند مرحله بیشتر و به کار گیری نرم افزارهای third-party و یک حساب کاربری دراپ باکس تصاویر را آنگونه که دلخواه شماست آپلود کنید.

آیا شما روش های دیگری برای وارد کردن تصویر با حفظ اندازه و نام مشخص در ورد پرس با آیپد می شناسید؟  نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با کوک موبایل در میان بگذارید.

اگر می خواهید همه چیز در مورد تعمیرات موبایل را بدانید به سایت کوک موبایل مراجعه کرده ویا با شماره 02167319 تماس بگیرید تا کارشناسان حرفه ای ما در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط