ترفند آیفون

مد Do not Disturb آیفون را بهتر بشناسیم!

blank

شاید بارها و بارها برای شما پیش آمده باشدکه به جلسه ای مهم دعوت شده اید و از طرفی منتظر پیامک و یا تماسی هستید و نمی توانید آیفون خود را در حالت پرواز قرار دهید.در این حالت چاره کار چیست؟ چگونه می بایست هم جلوی مزاحمت را گرفت و هم تماس و یا پیامک مورد نظر را دریافت دارید؟ چاره در این حالت فعال کردن گزینه ی Do not Disturb  است. گزینه ای که آیفون با ارایه ی سیستم عامل iOS 6  این ویژگی را نیز معرفی کرد.

Do not Disturb  دقیقا چه میکند؟

با فعال کردن این گزینه می توانید بدون خاموشی دستگاه و یا اختلال در دریافت پیام و تماس گوشی موبایل خود را به حالت بی صدا ببرید. تماس های دریافتی شما زمانی که گوشی در مد Do not Disturb  است با پخش بوقی به حالت پیغام گیر می رود و پیام های دریافتی نیز دریافت و تیک دیلیوری آنها برای ارسال کنند نمایش داده می شود. بعد از دریافت پیام بر روی صفحه نمایش گوشی ، می توانید پیام دریافت شده را ببینید و در مورد تماس هم نمایش یک تماس از دست رفته که حاوی مشخصات فرد تماس گیرنده است نمایش داده می شود.

 مد Do not Disturb  با علامت قرص ماه مشخص می شود. چنانچه این آیکون را در بالای صفحه نمایش آیفون خود میبینید باید بدانید که مد Do not Disturb  فعال است.

مد Do not Disturb آیفون را بهتر بشناسیم!

 فرض کنید شما می خواهید با آیفون کسی که آن را در حالت Do not Disturb   قرار داده است ، تماسی مهم برقرار کنید. این عمل چگونه صورت خواهد گرفت؟

از آنجا که هنگام دریافت تماس در آیفونی که در آن مد Do not Disturb فعال است هیچ لرزش و هشداری دریافت نمی شود، در نتیجه شاید نتوان تماس ضروری با آیفونی که در این مد قرار دارد برقرار و پاسخ گرفت. برای این کار می بایست شماره شما جز شماره هایی باشد که آیفون تحت هر شرایطی اجازه تماس را به آنها می دهد.

گام اول: وارد Setting آیفون مورد نظر شوید.

گام دوم: وارد بخش Do not Disturb شوید.

گام سوم: گزینه ی Allow Calls From را لمس کنید تا فعال(سبز ) شود.

گام چهارم: شماره هایی که می خواهید تحت هر شرایطی (حتی روی مد Do not Disturb ) پاسخ آنها داده شود را در اینجا وارد کنید.

گام پنجم: با این کار تمام تماس ها و پیام های رسیده از این شماره ها مانند مد عادی محسوب شده و  دریافت می شوند.

مد Do not Disturb آیفون را بهتر بشناسیم!

مطالب مرتبط