تعمیرات سامسونگ

چگونه از سالم بودن گلکسی نوت ۷ مطمئن شویم؟

blank

آموزش روش های اطمینان از سالم بودن باتری فبلت گلکسی نوت ۷ و عدم انفجار آن

گوشی هوشمندی که به عنوان بزرگترین و بهترین محصول شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۶ بود، دچار مشکلات باتری فبلت شد.

این گوشی که انتظار می رفت بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۶ داشته باشد؛ همانطور که قبلا نیز گفتیم با انفجار باتری تمام برنامه های از پیش تعیین شده ی سامسونگ را بهم ریخت.

با توجه به گزارشات پخش شده در رسانه ها، پس از گذشت چند هفته از عرضه‌ی گلکسی نوت ۷ به بازار، باتری این محصول منفجر شد و اتاق های هتل، وسایل نقلیه مانند خودروی جیپ آتش گرفتند. البته گزارشات دیگری نیز در رابطه مشکلات فبلت جدید سامسونگ نیز دریافت شد.

با این اوصاف، این اتفاقات ناهنجار و آتش گرفتن گلکسی نوت۷ موجب آسیب جدی به شهرت وسابقه ی خوب شرکت سامسونگ کره ای شد. سامسونگ که از خدشه دار شدن برند خود بسیار ناراحت است، علت این مشکل را پیدا کرد و عرضه ی گلکسی نوت ۷ را متوقف کرد. این خسارت عظیم، باعث شد شرکت سامسونگ  ۲٫۵ میلیون دستگاه صادر شده به نقاط مختلف جهان را پس بگیرد و بهای آن را به همگان باز پرداخت کند.

علت انفجار باتری فبلت گلکسی نوت ۷

گفته شده است که باتری‌های ساخت شرکت Samsung SDI علت اصلی بروز آتش‌گیری گوشی هوشمند گلکسی نوت galaxy note 7 بوده است؛ در نتیجه از این پس در آینده سامسونگ در ساخت فبلت های خود از باتری های این شرکت استفاده نخواهد کرد.

شایعات حاکی از این هستند که باتری های ساخته شده در کشور کره‌ی جنوبی، حق و اجازه فروش در کشور چین را ندارند، همچنین به نظر می رسد دستگا هایی که ساخته شده ی کشور چین هستند و با عبارت “Made in China” به فروش می رسند از ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

سامسونگ قصد دارد که از باتری های ساخت شرکت خودش در سری A گلکسی سامسونگ های سال ۲۰۱۷ استفاده کند. این محصولات شامل Galaxy A3.A5 و A7 می باشند. در باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری Galaxy A7  سال ۲۰۱۷ ظرفیت شارژ  نسبت به باتری مورد استفاده در Note 7 بیست درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر حمل این گوشی هوشمند حتی در حالتیکه خاموش باشد در پرواز های هواپیمایی ممنوع شده است، همچنین هنوز هم تعداد افراد زیادی هستند که دستگاه خود را تعویض نکرده و یا پس نداده اند، بنابراین سوالی که برای همه ی کاربران سامسونگ پیش می آید این است که آیا گلکسی نوت دوباره آتش خواهد گرفت یا آیا این محصول در برابر آتش ایمن است؟ آیا گلکسی نوت هفتی که دریافت کرده اند نو و جدید است؟

برای روشن شدن موضوع، شرکت سامسونگ روش تشخیص ایمنی فبلت های گلکسی نوت ۷ را اعلام کرد؟

به گفته ی شرکت سامسونگ، بدین منظور بایستی جعبه ی بسته بندی دستگاه را به دقت بررسی کنید. این اطلاعات از نمایندگی استرالیایی شرکت سامسونگ به دست رسیده، که نشان می دهد در دستگاه های متفاوت واقع در مناطق مختلف، روش تشخیص  ایمنی دستگاه متفاوت خواهد بود. اما چون شرکت سامسونگ محصولات خود را در سراسر دنیا به فروش رسانده، و به خصوص گلکسی نوت ۷ که در همان اوایل عرضه به بازار فروش جهانی داشت؛ این روش تشخیص می تواند در بیشتر مناطق دنیا یا حتی این احتمال می رود که در همه ی دستگاه ها یکسان باشد.

روش اول :

دستگاه های گلکسی نوت ۷؛ چه جدید و چه تعمیر شده، در برچسب زیرین جعبه‌ی فبلت‌های خود یک مربع سیاه رنگ کوچک و دایره‌ای که درون آن حرف S نوشته شده خواهند داشت.

تصویر زیرین نمونه ی بسیار خوبی از خود شرکت سامسونگ است برای روشن کردن و  درک بهتر موضوع که در حقیقت باید چه چیزی را بررسی کرد. در نتیجه اگر بر روی جعبه فبلت گلکسی نوت ۷ که خریداری می‌کنید این بارکد اتیکت را مشاهده کردید، می‌توانید از سالم بودن محصول مطمئن باشید.

گلکسی نوت | تعمیرات تخصصی موبایل

روش دوم :

علاوه‌ بر این روش، نمایندگی استرالیایی سامسونگ جزئیاتی از نحوه‌ی بررسی دستگاه توسط کابران و نیاز به جایگزینی فبلت نوت ۷ و مطالبه‌ی یک دستگاه جدید به وسیله‌ی شماره‌ی منحصر به فرد IMEI دستگاه را منتشر کرده است. به زودی نماینده‌ی استرالیایی یک دیتا بیس (پایگاه داده‌) برای ثبت شماره های IMEI فراهم می‌کند که کاربران استرالیایی می‌توانند اگر نیازی داشتند یک دستگاه جدید مطالبه کنند. شرکت سامسونگ در فبلت گلکسی نوت ۷، کد IMEI دستگاه را بر روی برچسب سفید رنگ جعبه آن قرار داده است، علاوه بر آن در کنار پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) آن هم جای داده است.

این اطلاعات برای کاربران استرالیایی که نیازمند معاوضه‌ی گلکسی نوت ۷ خود هستند، بسیار سودمند خواهد بود. اما ناگفته نماند این خبر برای سایر کاربران نیز بسیار مفید محسوب می‌شود، همانگونه که به نظر می رسد شرکت سامسونگ احتمالا روند مشابهی را در سایر نقاط دنیا در پیش بگیرد. به منظور کسب اطمینان از دنبال شدن این روند، منتظر خبرهای مشابهی از نقاط مختلف دنیا باشید.

آیا دیگر رسانه های محلی سامسونگ نیز؛ اخبار مختلف و یا حتی مشابه ای خواهند اعلام می کنند، اطمینان داشته باشید که ما  آن ها به شما اطلاع خواهیم داد.

البته ما پیشنهاد می کنیم برای بررسی گلکسی نوت ۷ خود فقط به بررسی بارکد اتیکت روی جعبه فبلت اکتفا نکنید و حتما به بررسی کد IMEI دستگاه هم از طریق سایت اقدام نمایید. پس اگر قصد خرید فبلت گلکسی نوت ۷ را دارید، حتما نکات گفته شده را در نظر داشته باشید تا بتوانید نسخه های سالم را از معیوب و در معرض انفجار باتری گوشی موبایل تشخیص دهید.

مطالب مرتبط