اخبار فناوری

گوشی تاشوی جدید سامسونگ

blank

سامسونگ برای معرفی گوشی تاشوی جدید خود ۲۰۱۷ آماده می‌شود

شرکت سامسونگ هر سال تعدادی گوشی هوشمند را روانه بازار می‌کند و در سال ۲۰۱۷ از محصول جدید گوشی‌های هوشمند خود مانند GALAXY tab S3 و  , GALAXY S8 که پرچمدار هستند در MWC 2017 واقع در بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد کرد، همچنین شایعه است که محصول نوینی که به اسم نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ معروف شده است نیز معرفی شود.

طبق گزارشات قبلی دریافته بودیم که شرکت سامسونگ در حال کار بر روی پروژه‌ای به نام Project  Valley است که این پروژه در واقع بر روی یک گوشی‌ هوشمند تاشو کار می‌کرد. حالا بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده از کره‌جنوبی، اعلام شده که این محصول در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود. گفته شده که این گوشی هوشمند جدید را می‌توان مانند کیف‌های جیبی از وسط تا کرد که این ویژگی باعث می‌شود به‌راحتی بتوان آن را در جیب قرار داد. سامسونگ پیش‌ از این نیز چندین ویژگی مختلف را برای تکنولوژی صفحه‌ نمایش‌های تاشو به ثبت رسانده است، بنابراین تولید چنین محصولی از کره جنوبی چندان هم دور از انتظار نیست.

ETnews می‌گوید که مدل آزمایشی و اولیه این گوشی نوین به صورت خصوصی تنها به بعضی افراد و مشتریان نشان داده خواهد شد. این کار به سامسونگ امکان می‌دهد تا پیش از شروع به تولید محصول،  بازخوردهای مختلفی از شرکا و کاربران دریافت کند و بداند برای تولید نهایی چه جزئیاتی را باید مد نظر قرار دهد.

البته شایان است که فقط شرکت سامسونگ در پی تولید نسل جدید گوشی‌های تاشو نیست، بلکه شرکت‌های دیگری مثل ال‌جی، نیز به فکر گوشی‌هایی هستند که نمایشگر آنها قابل تا شدن باشد. باید صبر کرد و دید تا پایان امسال ایده نسل جدید گوشی‌ها تاشو چقدر به تکامل می‌رسد.

در حال حاضرسامسونگ بر روی دو گوشی‌ هوشمند تاشو مشغول به کار است، یک مدل در سال آینده ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد  شد. شایعات بر این اساس‌اند که این سازنده در ابتدا، هیچ‌یک از دو گوشی‌ هوشمند تاشوی خود را به صورت انبوه به بازار عرضه نخواهد کرد و تنها تعداد محدودی از آن‌ها را، ارائه می‌دهد تا استقبال کاربران را از گوشی‌های تاشو بررسی نماید. در صورتی‌که استقبال از گوشی‌های تاشو سامسونگ در سطح مناسبی قرار داشته باشد، انتظار می‌رود که این سازنده، این مدل را به صورت انبوه به بازار عرضه نماید.

براساس شایعات این گوشی تاشوی جدید که گلکسی ایکس (Galaxy X)،  نام گرفته است، از ماده‌ای به نام «پولی آمید فیلم (Polymide film)»  ساخته شده است. این ماده بسیار کم‌حجم بوده و قابلیت انعطاف بالایی دارد. از دیگر قابلیت‌های پولی آمید فیلم می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت اشاره کرد، یعنی این گوشی هم در محیط بسیار سرد و هم بسیار گرم، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. 

تکنولوژی خم شدن به بیرون که فقط در دستگاه‌های شرکت سامسونگ وجود دارد و باعث می شود تا گوشی یا تبلت به طور کامل از وسط خم شده و دو صفحه نمایش در پشت و جلوی دستگاه دیده شود. در قسمت خم شده نیز پنل های OLED کار می کنند و هیچ شکستگی ای در تصویر وجود نخواهد داشت.

انتظار می‌رود که قیمت این گوشی تاشو نسبت به گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار بالاتر باشد، اما واضح است که پس از مدتی ،قیمت محصولات تاشو کمتر شود. البته باید گفت که اگر این محصول با عدم استقبال کاربران مواجه شود ، تولید این محصول تا مدتی کم خواهد شد. فکر می کنم نگرانی کاربران از نوع ال سی دی و قیمت ال سی دی این نوع گوشی می باشد

مطالب مرتبط